رویای ایرانی

رویاهای دست یافتنی در افق 1420

رویای ایرانی

رویاهای دست یافتنی در افق 1420

رویای ایرانی
تخمین هزینه بازسازی کشور و تحقق آینده ای زیبا و متناسب با شان و جایگاه هموطنان گرامی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

هزینه بازسازی کشور ایران

رویای ایرانی

آرزوی ایرانی

هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

هزینه توسعه متوازن مناطق مرزی و ساحلی کشور

هزینه توسعه اقتصادی اجتماعی زیست محیطی مرزها و سواحل کشور

هزینه توسعه مناطق مرزی کشور

هزینه توسعه مناطق ساحلی کشور

تخمین هزینه توسعه سرمایه گذاری و اشتغال در مناطق مرزی و ساحلی

هزینه ارتقاء امنیت مرزها و سواحل کشور

هزینه ساخت شهر هوشمند چقدر است؟

هزینه ساخت بندر هوشمند تجاری چقدر است؟

هزینه توسعه اجتماعی مناطق مرزی و ساحلی کشور

هزینه ساخت شهر فرودگاهی هوشمند چقدر است؟

هزینه ساخت پایتخت جدید چقدر است؟

هزینه انتقال پایتخت چقدر است؟

ساخت پایتخت جدید چقدر هزینه دارد

انتقال پایتخت چقدر هزینه دارد؟

تخمین هزینه توسعه اجتماعی شهرها و روستاهای مرزی وساحلی کشور

هزینه ساخت شهر هوشمند

هزینه انتقال پایتخت کشور

هزینه تغییر پایتخت کشور

هزینه جابجایی پایتخت کشور

هزینه ساخت پایتخت تجاری

تخمین هزینه ساخت پایتخت هوشمند تجاری

هزینه احداث پایانه نفتی چقدر است؟

هزینه تغییر پایتخت کشور و ساخت پایتخت جدید

تخمین هزینه بهبود فضای کسب و کار مناطق مرزی

هزینه احداث تاسیسات و تجهیزات شهری و روستایی

هزینه ایجاد شبکه حمل ترکیبی فرامدی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور - نوسازی و توسعه ناوگان امداد و نجات
تخمین هزینه توسعه مناطق مرزی و ساحلی کشور تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

فرض کنیم:::

مقرر گردیده است جهت توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور (مشتمل بر مناطق هم جوار مرزهای زمینی و رودخانه های مرزی و سواحل و مرزهای دریایی) و بهبود سطح اشتغال، درآمد و رفاه هموطنان گرامی زیرساخت های لازم ارتقاء یابند؛ با عنایت به سلسله مطالعات و تحقیقات انجام شده در این زمینه (معرفی برخی منابع در انتهای بخش) انجام مطالعات برنامه ریزی و توسعه پایدار، تامین الزامات و پیش نیازهای رشد و توسعه، گسترش زیرساخت های ملی توسعه پایدار (بصورت متوازن در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، و زیست محیطی)، بهبود فضای کسب و کار و توسعه سرمایه گذاری و اشتغال با اجرای پروژه های بزرگ و طرح های عظیم زیربنایی و زیرساختی و مهندسی مجدد و هوشمند سازی فرآیندها در سه گروه ذیل متصور است.

 

گروه اول: ارتقاء زیرساخت های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مناطق مرزی و ساحلی کشور شامل:

1-1- انجام مطالعات برنامه ریزی و توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

2-1- توسعه نظام خدمات فنی مهندسی و مشاوره، تدارکات و پشتیبانی، و پیمانکاری و ساخت

3-1- گسترش زیرساخت های حمل و نقل در مناطق مرزی و ساحلی کشور - مشتمل بر:

          1-3-1- توسعه شبکه حمل و نقل جاده ای و احداث رینگ بزرگراهی مرزی و ساحلی کشور

          2-3-1- نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل جاده ای و گسترش حمل و نقل سبز و پاک

          3-3-1- توسعه شبکه حمل و نقل ریلی و احداث رینگ راه آهن مرزی و ساحلی کشور

          4-3-1- نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی (قطارها و واگن های مسافری و باری)

          5-3-1- توسعه فرودگاه های مسافری و باری و گسترش زیرساخت های حمل و نقل هوایی

          6-3-1- نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی (هواپیماهای مسافری و باری)

          7-3-1- توسعه بنادر مسافری و گسترش زیرساخت های گردشگری دریایی کشور

          8-3-1- نوسازی و توسعه ناوگان شناورهای مسافری و تامین کشتی های مدرن گردشگری

          9-3-1- ساخت و تجهیز بنادر هوشمند تجاری (بنادر بزرگ "مگا پورت"، متوسط و کوچک)

          10-3-1- نوسازی و توسعه ناوگان شناورهای تجاری و تامین کشتی های مدرن تجاری

4-1- گسترش شبکه ها و تاسیسات زیربنایی مناطق مرزی و ساحلی کشور - مشتمل بر:

          1-4-1- توسعه شبکه سراسری انتقال آب و تاسیسات شیرین سازی آب دریا

          2-4-1- توسعه شبکه هوشمند انتقال انرژی و نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر و تولید پراکنده

          3-4-1- توسعه شبکه های سراسری انتقال گاز طبیعی

          4-4-1- توسعه شبکه های سراسری انتقال نفت خام، میعانات گازی و فرآورده های نفتی

          5-4-1- توسعه تاسیسات و شبکه های ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)

5-1- توسعه اجتماعی مناطق مرزی و ساحلی کشور - مشتمل بر:

          1-5-1- نوسازی/بهسازی واحدهای مسکونی مناطق مرزی و ساحلی کشور

          2-5-1- توسعه و تجهیز بیمارستانها و مراکز درمانی مناطق مرزی و ساحلی کشور

          3-5-1- توسعه و تجهیز استادیوم ها و اماکن ورزشی مناطق مرزی و ساحلی کشور

          4-5-1- توسعه و تجهیز مدارس و اماکن آموزشی مناطق مرزی و ساحلی کشور

          5-5-1- توسعه و تجهیز دانشگاه ها و مراکز R&D مناطق مرزی و ساحلی کشور

          6-5-1- توسعه و تجهیز مراکز خدمات بهداشتی مناطق مرزی و ساحلی کشور

          7-5-1- توسعه و تجهیز مساجد و اماکن مذهبی مناطق مرزی و ساحلی کشور

          8-5-1- توسعه و تجهیز مراکز فرهنگی هنری مناطق مرزی و ساحلی کشور

          9-5-1- توسعه و تجهیز مراکز خدمات اداری مناطق مرزی و ساحلی کشور

          10-5-1- توسعه تونل های مشترک تاسیسات عمومی مناطق مرزی و ساحلی کشور

          11-5-1- توسعه شبکه های حمل و نقل چند وجهی فرامدی مناطق مرزی و ساحلی کشور

          12-5-1- توسعه شبکه های قطار شهری مناطق مرزی و ساحلی کشور

          13-5-1- توسعه شبکه های توزیع آب شرب مناطق مرزی و ساحلی کشور

          14-5-1- توسعه شبکه های توزیع آب غیرشرب مناطق مرزی و ساحلی کشور

          15-5-1- توسعه شبکه های توزیع برق مناطق مرزی و ساحلی کشور

          16-5-1- توسعه شبکه های توزیع گاز طبیعی مناطق مرزی و ساحلی کشور

          17-5-1- توسعه شبکه های جمع آوری و تصفیه فاضلاب و پساب مناطق مرزی و ساحلی کشور

          18-5-1- توسعه شبکه های یکپارچه ICT مناطق مرزی و ساحلی کشور

          19-5-1- توسعه سامانه های هوشمند مناطق مرزی و ساحلی کشور

          20-5-1- توسعه اماکن و تاسیسات امدادی مناطق مرزی و ساحلی کشور

          21-5-1- توسعه و تجهیز تاسیسات شهری/روستایی مناطق مرزی و ساحلی کشور

          22-5-1- توسعه نوسازی مبلمان و تجهیزات شهری/روستایی مناطق مرزی و ساحلی کشور

          23-5-1- توسعه شبکه های جمع آوری و بازیافت پسماند مناطق مرزی و ساحلی کشور

          24-5-1- توسعه و نوسازی ناوگان امداد و نجات مناطق مرزی و ساحلی کشور

          25-5-1- توسعه و نوسازی ناوگان خدمات شهری/روستایی مناطق مرزی و ساحلی کشور

          26-5-1- توسعه و نوسازی ناوگان خدمات دولتی/عمومی مناطق مرزی و ساحلی کشور

          27-5-1- توسعه نظام اطلاع رسانی عمومی و شفافیت اطلاعاتی در مناطق مرزی و ساحلی

6-1- بهبود فضای کسب و کار مناطق مرزی و ساحلی کشور - مشتمل بر:

          1-6-1- توسعه پایانه های مرزی و هاب های صادراتی عام و تخصصی

          2-6-1- توسعه بازارچه های مرزی

          3-6-1- توسعه مراکز لجستیک مرزی و دهکده ها و پارک ها و شهرهای لجستیک ساحلی

          4-6-1- توسعه زیرساخت های کشاورزی نوین (زراعت و باغبانی هوشمند)

          5-6-1- توسعه زیرساخت های مدرن تولید گوشت و لبنیات

          6-6-1- توسعه بنادر صیادی و زیرساخت های شیلات

          7-6-1- توسعه و نوسازی شناورهای صیادی و تامین کشتی های صید صنعتی

          8-6-1- توسعه زیرساخت های نوین پرورش آبزیان

          9-6-1- توسعه و نوسازی زیرساخت های صنعتی و توسعه صنایع نفت و گاز

          10-6-1- توسعه زیرساخت های معدنی و نوسازی و تجهیز معادن

          11-6-1- توسعه پایانه های مسافری مرزی

          12-6-1- توسعه اماکن اقامتی و پذیرایی و گسترش زیرساخت های گردشگری

          13-6-1- توسعه اماکن خدماتی، رفاهی بین راهی و گسترش تاسیسات جاده ای

          14-6-1- توسعه پلاژهای ساحلی و گسترش زیرساخت های تفریحات آبی

          15-6-1- توسعه صنایع دستی، مرمت آثار تاریخی و ترویج میراث فرهنگی

7-1- توسعه زیست محیطی مناطق مرزی و ساحلی کشور - مشتمل بر:

          1-7-1- توسعه آبخیزداری و مدیریت سیلاب مناطق مرزی و ساحلی کشور

          2-7-1- توسعه پارک ها و فضاهای سبز عمومی مناطق مرزی و ساحلی کشور

          3-7-1- بهبود شاخص های زیست محیطی مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

گروه دوم: ارتقاء زیرساخت های امنیت عمومی مناطق مرزی و ساحلی کشور - مشتمل بر:

1-2- احداث پاسگاه های مدرن مرزی و ساحلی

2-2- احداث کلانتری ها و پاسگاه های مدرن انتظامی

3-2- ایجاد و استقرار سامانه یکپارچه امنیت هوشمند مناطق مرزی و ساحلی

4-2- احداث دیوار هوشمند و فنس مجازی مرزی/ ساحلی (مرزبانی و دریابانی هوشمند)

5-2- توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل و تدارکات پلیس انتظامی، مرزبانی و گارد ساحلی

 

گروه سوم: ارتقاء زیرساخت های دفاعی مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

 

 

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور


ادامه...

گروه اول: ارتقاء زیرساخت های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مناطق مرزی و ساحلی کشور

5-1- توسعه اجتماعی مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

براساس مطالب ارائه شده در سلسله نوشتارهای قبل در موضوع تخمین هزینه احداث پایتخت تجاری کشور (احداث کلان شهر تجاری کشور)، توسعه زیرساخت های شهری و روستایی مناطق مرزی و ساحلی کشور مشتمل بر موارد ذیل مفروض بوده، تخمین هزینه بشرح جداول آتی ارائه می گردد.

توضیح: تخمین هزینه ارائه شده در جداول زیر جهت توسعه زیرساخت های مناطق شهری و روستایی موجود (طبق نتایج سرشماری جمعیت به تفکیک تقسیمات کشوری سال 1395) مفروض بوده، هزینه گسترش سکونتگاه ها و ایجاد شهرهای جدید را شامل نمی باشد.

 

24-5-1- توسعه و نوسازی ناوگان امداد و نجات مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

چنانچه توسعه و نوسازی ناوگان امدادی و نجات شهرها و روستاهای مرزی و ساحلی کشور در چهار گروه:

1- خودروهای امداد و نجات

2- شناورهای امداد و نجات

3- ناوگان ریلی امداد و نجات 

4- و ناوگان هوایی امداد و نجات (بالگردهای امدادی و پهپادهای جستجو و نجات)

بشرح آتی مفروض باشد، تخمین هزینه مرتبط برابر جدول زیر محاسبه و ارائه میگردد.

 

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

1-12-4-2- تخمین هزینه توسعه ناوگان امداد و نجات شهرها و روستاهای مرزی و ساحلی کشور

این بخش شامل نوسازی و توسعه بیش از 52 هزار دستگاه موتورسیکلت/ خودرو/ شناور/ واگن/ بالگرد امدادی شهرها و روستاهای مرزی و ساحلی کشور بشرح زیرگروه های آتی است:

توسعه و نوسازی موتورسیکلت های فوریت پزشکی "موتورلانس" شامل:

- 35 دستگاه موتورلانس به ازای هر شهر مرزی و ساحلی کشور (بصورت میانگین 1 دستگاه موتورلانس به ازای هر 1000 نفر جمعیت) بعلاوه یک دستگاه پشتیبان به ازای هر 6 موتورلانس عملیاتی

- 1 دستگاه موتورلانس به ازای هر 50 کیلومتر از مجموع طول آزادراه ها، بزرگراه ها، راه های اصلی، راه های فرعی و راه های روستایی موجود و توسعه های آتی در مناطق مرزی و ساحلی کشور بعلاوه یک دستگاه پشتیبان به ازای هر 6 موتورلانس عملیاتی

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

توسعه و نوسازی خودروهای آمبولانس شهری و جاده ای و آمبولانس ویژه مناطق کوهستانی و صعب العبور و آمبولانس مراقبت های ویژه (MICU) شامل:

- 5 دستگاه آمبولانس شهری به ازای هر شهر مرزی و ساحلی کشور (بصورت میانگین) بعلاوه یک آمبولانس پشتیبان به ازای هر 6 آمبولانس عملیاتی

- 3 دستگاه آمبولانس مراقبت های ویژه (MICU) به ازای هر شهر مرزی و ساحلی کشور (بصورت میانگین) بعلاوه یک آمبولانس پشتیبان به ازای هر 6 آمبولانس عملیاتی

- 1 دستگاه آمبولانس جاده ای به ازای هر 50 کیلومتر از طول آزادراه ها و بزرگراه ها و راه های اصلی و راه های فرعی موجود و توسعه های آتی در مناطق مرزی و ساحلی کشور (مشتمل بر 65% آمبولانس های شهری و 35% آمبولانس های ویژه مناطق کوهستانی و صعب العبور) بعلاوه یک آمبولانس پشتیبان به ازای هر 6 دستگاه عملیاتی

- 1 دستگاه آمبولانس مراقبت های ویژه (MICU) به ازای هر 100 کیلومتر از طول آزادراه ها و بزرگراه ها و راه های اصلی و راه های فرعی موجود و توسعه های آتی در مناطق مرزی و ساحلی کشور (مشتمل بر 65% آمبولانس های شهری و 35% آمبولانس های ویژه مناطق کوهستانی و صعب العبور) بعلاوه یک آمبولانس پشتیبان به ازای هر 6 دستگاه عملیاتی

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور - توسعه نوسازی ناوگان امداد و نجات شهری و روستایی
تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

توسعه و نوسازی شناورهای آمبولانس دریایی (فوریت پزشکی) شامل:

- میانگین تعداد 3 شناور آمبولانس دریایی به ازای هر کدام از 30 جزیره و شبه جزیره کشور و لحاظ یک آمبولانس دریایی پشتیبان به ازای هر 6 دستگاه عملیاتی

- تعداد 1 شناور آمبولانس دریایی به ازای هر 5 کیلومتر از طول نوارهای ساحلی شمالی و جنوبی کشور

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور - توسعه نوسازی ناوگان امداد و نجات شهری و روستایی
تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

توسعه و نوسازی آمبولانس های ریلی (فوریت پزشکی)

به ازای هر 35 کیلومتر از طول خطوط ریلی موجود و توسعه های آتی در مناطق مرزی و ساحلی کشور یک آمبولانس ریلی بعلاوه یک آمبولانس ریلی پشتیبان به ازای هر 6 آمبولانس ریلی عملیاتی

 

توسعه اتوبوس های آمبولانس (فوریت پزشکی) جهت ارائه خدمات فوریت پزشکی در سوانح طبیعی و انسانی گروهی شامل:

- تعداد 1 دستگاه اتوبوس آمبولانس به ازای هر شهر مرزی و ساحلی کشور

- تعداد 1 دستگاه اتوبوس آمبولانس به ازای هر 50 کیلومتر از طول آزادراه ها و بزرگراه ها و راه های اصلی و راه های فرعی موجود و توسعه های آتی در مناطق مرزی و ساحلی کشور 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

توسعه و نوسازی خودروهای سبک امداد و نجات و آتش نشانی شامل:

- تعداد 10 خودرو سبک آتش نشانی و امداد و نجات به ازای هر شهر مرزی و ساحلی کشور بعلاوه یک دستگاه پشتیبان به ازای هر 6 دستگاه عملیاتی

- تعداد 1 خودرو سبک آتش نشانی و امداد و نجات به ازای هر 50 کیلومتر از مجموع طول بزرگراه ها، آزادراه ها، راه های اصلی، راه های فرعی و راه های روستایی موجود و توسعه های آتی در مناطق مرزی و ساحلی کشور بعلاوه یک دستگاه پشتیبان به ازای هر 6 دستگاه عملیاتی

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

توسعه و نوسازی کامیونت های آتش نشانی و امداد و نجات شامل:

- تعداد 5 کامیونت آتش نشانی و امداد و نجات به ازای هر شهر مرزی و ساحلی کشور بعلاوه یک دستگاه پشتیبان به ازای هر 6 دستگاه عملیاتی

- تعداد 1 کامیونت آتش نشانی و امداد و نجات به ازای هر 50 کیلومتر از مجموع طول بزرگراه ها، آزادراه ها، راه های اصلی و راه های فرعی موجود و توسعه های آتی در مناطق مرزی و ساحلی کشور بعلاوه یک دستگاه پشتیبان به ازای هر 6 دستگاه عملیاتی

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

   - توسعه و نوسازی کامیونت های جرثقیل بالابر امداد و نجات

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

توسعه و نوسازی خودروهای فرماندهی آتش نشانی و عملیات امداد و نجات شامل:

تعداد 2 دستگاه خودرو فرماندهی آتش نشانی و عملیات امداد و نجات په ازای هر شهر مرزی و ساحلی کشور

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

توسعه و نوسازی شناورهای آتش نشانی و سیستم های اطفاء حریق کشتی

 

- تعداد 3 شناور آتش نشانی و امداد و نجات به ازای هر یک از حدود 30 جزیره و شبه جزیره کشور بعلاوه یک دستگاه پشتیبان به ازای هر 6 شناور عملیاتی

- تعداد 1 شناور آتش نشانی و امداد و نجات به ازای هر 5 کیلومتر از نوار ساحلی شمالی و جنوبی کشور بعلاوه یک دستگاه پشتیبان به ازای هر 6 شناور عملیاتی

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

توسعه و نوسازی کامیون های آتش نشانی و امداد و نجات شامل:

- تعداد 5 دستگاه کامیون آتش نشانی و امداد و نجات به ازای هر شهر مرزی و بندری کشور بعلاوه یک دستگاه پشتیبان به ازای هر 6 دستگاه عملیاتی

- تعداد 1 کامیون آتش نشانی و امداد و نجات به ازای هر 50 کیلومتر از مجموع طول بزرگراه ها، آزادراه ها، راه های اصلی و راه های فرعی موجود و توسعه های آتی در مناطق مرزی و ساحلی کشور بعلاوه یک دستگاه پشتیبان به ازای هر 6 دستگاه عملیاتی

که توسعه و نوسازی کامیون های آتش نشانی و امداد و نجات شامل موارد ذیل است:

- توسعه و نوسازی کامیون های بالابر آتش نشانی

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

- توسعه و نوسازی کامیون های فوماتیک (کف ساز)

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

- توسعه و نوسازی کامیون های آتش نشانی مخصوص صنایع

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

- توسعه و نوسازی کامیون های آتش نشانی ویژه

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 


- توسعه و نوسازی کامیون های حامل نردبان سنگین آتش نشانی

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

- توسعه و نوسازی کامیون های لجستیک آتش نشانی

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

توسعه و نوسازی جرثقیل های سنگین امداد و نجات شامل:

- تعداد 1 دستگاه جرثقیل سنگین امداد و نجات به ازای هر شهر مرزی و ساحلی بعلاوه یک دستگاه پشتیبان به ازای هر 6 دستگاه عملیاتی

- تعداد 1 دستگاه جرثقیل سنگین امداد و نجات به ازای هر 50 کیلومتر از مجموع طول بزرگراه ها، آزادراه ها، راه های اصلی و راه های فرعی موجود و توسعه های آتی در مناطق مرزی و ساحلی کشور بعلاوه یک دستگاه پشتیبان به ازای هر 6 دستگاه عملیاتی

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

توسعه و نوسازی ماشین آلات سنگین امداد و نجات

 

- تعداد 5 دستگاه ماشین آلات سنگین امداد و نجات به ازای هر شهر مرزی و ساحلی بعلاوه یک دستگاه پشتیبان به ازای هر 6 دستگاه عملیاتی

- تعداد 1 دستگاه ماشین آلات سنگین امداد و نجات به ازای هر 50 کیلومتر از مجموع طول بزرگراه ها، آزادراه ها، راه های اصلی و راه های فرعی موجود و توسعه های آتی در مناطق مرزی و ساحلی کشور بعلاوه یک دستگاه پشتیبان به ازای هر 6 دستگاه عملیاتی

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

توسعه و نوسازی خودروهای فرماندهی عملیات اضطراری و مدیریت بحران

به ازای هر شهر مرزی و ساحلی کشور 1 دستگاه خودرو سنگین مرکز فرماندهی عملیات اضطراری و مدیریت بحران دارای مولد برق سیار، BTS سیار، تجهیزات ارتباطی ماهواره ای و رادیویی، سیستم های ویدئوکنفرانس و ...

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور - توسعه نوسازی ناوگان امداد و نجات شهری و روستایی
تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور - توسعه نوسازی ناوگان امداد و نجات شهری و روستایی
تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور
تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

توسعه و نوسازی بالگردهای امدادی و جستجو و نجات شامل:

- تعداد 2 فروند هلی کوپتر امدادی و جستجو و نجات به ازای هر شهر مرزی و ساحلی کشور

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور - توسعه نوسازی ناوگان امداد و نجات شهری و روستایی
تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور
تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور - توسعه نوسازی ناوگان امداد و نجات شهری و روستایی
تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور
تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور - توسعه نوسازی ناوگان امداد و نجات شهری و روستایی
تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

 

براساس موارد صدرالذکر، تخمین هزینه توسعه ناوگان امداد و نجات شهرها و روستاهای مرزی کشور بشرح جدول زیر ارائه می گردد.

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

و قدرالسهم هر کدام از مناطق مرزی و ساحلی کشور از تخمین هزینه نوسازی و توسعه ناوگان خدمات عمومی و امدادی این مناطق شامل:

          24-5-2- توسعه و نوسازی ناوگان امداد و نجات مناطق مرزی و ساحلی کشور

          25-5-2- توسعه و نوسازی ناوگان خدمات شهری/روستایی مناطق مرزی و ساحلی کشور

          26-5-2- توسعه و نوسازی ناوگان خدمات دولتی/عمومی مناطق مرزی و ساحلی کشور

به تناسب طول مرز یا نوار ساحلی مربوطه بشرح جدول ذیل ارائه می گردد.

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

توضیح1: تامین کلیه خوروهای امداد و نجات با کمترین آلایندگی زیست محیطی (حتی الامکان بصورت خودرو الکتریکی یا هیبریدی) مفروض بوده، تخمین هزینه بر آن اساس ارائه گردیده است.

توضیح2: مدیریت ناوبری و خدمت رسانی کلیه خودروها و شناورها و بالگردهای امدادی و نجات بصورت یکپارچه و هوشمند مفروض بوده، تجهیزات سخت افزاری مربوطه در تخمین هزینه مربوطه لحاظ گردیده است.

توضیح3: سامانه های نرم افزاری مورد نیاز جهت هماهنگی و یکپارچه سازی و هوشمندی ناوگان امداد و نجات شهری/روستایی در بخش تخمین هزینه توسعه سامانه های هوشمند شهرها و روستاهای مرزی و ساحلی کشور لحاظ گردیده است. 

 

 

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور


با عنایت به سلسله مطالب فوق، تخمین حجم سرمایه گذاری جهت ارتقاء زیرساخت های توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور و گسترش امنیت ملی بشرح جدول زیر ارائه می گردد.

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

 

برنامه زمانی و تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

 

نکات مهم:

1- سرمایه گذاری در طر ح ها و پروژه های اقتصادی عنوان شده توسط بخش خصوصی مفروض است.

2- تامین هزینه طرح ها و پروژه های غیرانتفاعی صدرالذکر بعلاوه هزینه توسعه زیرساخت های امنیت عمومی مناطق مرزی و ساحلی کشور مشتمل بر:

هزینه انسداد مرزها و کنترل هوشمند مرزها و سواحل کشور (ساخت دیوار هوشمند مرزی و فنس مجازی)

هزینه احداث پاسگاه های هوشمند مرزی و ساحلی (مرزبانی هوشمند / گارد ساحلی هوشمند)

هزینه احداث کلانتری های هوشمند و پاسگاه های مدرن انتظامی مناطق مرزی و ساحلی

هزینه استقرار سامانه یکپارچه امنیت هوشمند مناطق مرزی و ساحلی

هزینه توسعه ناوگان حمل و نقل و تدارکات (لجستیک) پلیس انتظامی، مرزبانی و گارد ساحلی

از محل درآمد حاصل از واگذاری اراضی دولتی و درآمد حاصل از مسئولیت اجتماعی طرح های عظیم سرمایه گذاری (بمانند لحاظ 5% حجم سرمایه گذاری در احداث شهرهای جدید به عمران مناطق پیرامونی) و منابع عمومی متصور است.

3- صدور مجوزهای سرمایه گذاری و احداث پروژه های توسعه اقتصادی مناطق مرزی و ساحلی کشور همزمان با برنامه ریزی و تدارکات اجرای پروژه های ارتقاء زیرساخت های امنیت عمومی این مناطق بنحوی مفروض است که ارتقاء وضعیت اشتغال و افزایش درآمد و رفاه عمومی را بدنبال داشته باشد.

 

 

 

تخمین هزینه توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور


اطلاعات بیشتر:

طرح پوشش فراگیر فوریت های پزشکی - دکتر جبیب معصومی، مجتبی دانشگری

امکان سنجی توسعه مرزها و نقش آن بر امنیت مرزی - دکتر حسن سعادتی جعفرآبادی ، دکتر محمد رضا زیرکی

تحلیل نقش بازارچه های مرزی در گسترش امنیت مناطق مرزی - اسماعیل علمدار، دکتر سیدهادی زرقانی، دکتر هادی اعظمی

چالش های حمل و نقل کشور و مصرف انرژی در بخش زمینی (زیربخش های جاده ای و ریلی) - مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

مبانی نظری و دیدگاه های تئوریک در امنیت و توسعه شهرهای مرزی - حسن سعادت جعفرآبادی

طرح جامع حمل و نقل کشور - دفتر برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی